Thursday, August 20, 2009

Arbetsträning.

Veckan som varit har inneburit en viss arbetsträning för min del, skulle man kunna säga. D.v.s. jag har försökt vänja mig vid att hålla normal arbetstakt igen. Inte för att man direkt haft någon enormt lång semester. Men i alla fall. Avslutade det man kan kalla "sommar" (om man nu definierar det som att vara ledig, jag tycker det ännu är en fin sensommar) med en riktig brakskiva tillsammans med vänner. Blev diskussioner om... hm, mest fotboll och musik men även en del annat. Ah, det låter väldigt grabbigt.

Har även avslutat säsongen med TV-deckare. Kändes nästan vemodigt se sista avsnittet av "Foyle's War". I veckan kom jag även över den brittiska kultskräckfilmen "The Wicker Man" (som Iron Maiden gjort en låt om) även om den var en liten aning överreklamerad enligt min mening. Men det var en märklig blandning av polisfilm, skräckfilm och... musikal!!! Ja, folk ställde sig även upp och sjöng mitt i handlingen. Och i en av låtarna får man även se Britt Ekland dansa omkring topless. Och jag som dessutom trott att hon i princip bara gjort en film ("Mannen med den gyllene pistolen") vilket hon sedan levt på.

Det ska annars bli skönt när säsongen åter börjar. Som arbetande inom utbildningsvärlden tenderar man att se året i terminer. "Nyår" inträffar inte där i skiftet decemer - januari utan snarare någon gång mellan 15 och 30 augusti. Ett år präglat av läsåret med andra ord. Undrar om det är en yrkesskada?

No comments: