Wednesday, July 1, 2009

Ljugarveckan.

Reflektioner i den slöa sommarvärmen:

Svartrockarnas avskyvärda regim i Iran tycks sitta kvar. Men det hade väl varit för mycket hoppas på.

Häromkvällen satt jag och min kompis och diskuterade de olika veckorna här på ön. Vi visste att räddningstjänsten döpt vecka 29, normalt kallat "Stockholmsveckan" för "slödderveckan" eftersom en viss del av besökarna denna vecka (de champagnestinna och odrägliga typerna) faktiskt gör skäl för namnet. Sen funderade vi om man kunde hitta något annat namn på den pågående "politikerveckan". Jag föreslog spontant "ljugarveckan" vilket jag faktiskt tyckte var ett bra förslag för att komma från mig själv.

I SvD idag påstods av författaren Bo Baldersson var Olle Adolphsson. Det var i så fall ganska oväntat.

Och jag är inte SÅ tagen av Michael Jacksons död, nej. När jag sen läste i gårdagens tidning om att ett dussin personer tagit sina liv i kölvattnet av hans död så häpnar jag bara. Först hade de inget liv, bildligt talat. Nu har de inte heller det bokstavligt. Beklagligt.

På lördag ska jag halvt om halvt vara DJ på en fest. Om man nu kan kalla det DJ:ande när man lägger upp listor i Spotify och övervakar att allt fungerar. Men i alla fall. Har fått nästan fria händer.

No comments: